داستان اول، بازرگانی کاشی و سرامیک

مدیر عاملی که در طی مصاحبه ی شغلی با یک کارشناس فروش با چند سال سابقه کاری اذعان داشتن ایشان فردی بسیار کارآمد و با روابط عمومی خوب هستند و مطمئن هستم شما هم بعد از مصاحبه ایشان را تایید میکنید.

نکته ی حل مسئله: مصاحبه از نوع سنتی بوده و فقط نوع ارتباط در نظر گرفته شده و و اصلا به نتیجه گرایی فرد و روحیه ی تیمی فرد توجه نشده است.
نتیجه: عدم صلاحیت فرد مصاحبه شده

گزارش پروژه

باسلام و احترام

گزارش مصاحبه تشخیصی سرکار خانم ________ 28 ساله به شرح ذیل میباشد:

خصوصیات اخلاقی:

نمرات : محتاط بودن 7 ، قوه تحلیل مسائل 3 ، قوه منطق 3 ، واقع گرایی  2 ، صداقت  4 ، تعهد 4 ، آداب اجتماعی و رعایت اصول اخلاقی در محیط کار  2 ، سطح توانایی فروش  2.5

عملکرد رفتاری و توانایی:

1. ایشان در محیط کاری برای همکاران و سرپرست مربوطه، تنش و چالش های رفتاری زیادی ایجاد میکند.

2. صحت گزارشات توسط ایشان در پایین ترین سطح میباشد و مدیران را دچار سردرگمی میکند.

دو علت اصلی :

1) تکیه بر داده های اشتباه از تصورات خود و اعتماد به نفس کاذب.
2) فردی بسیار توجیه کننده در تمام موارد و اصلا خود را مقصر نمیداند.

3. نکته بسیار مهم نوع نگاه ایشان میباشد با توجه به اینکه

– در حوزه فروش هیچ دوره ای را نگذرانده اند و حتی مطالعه در حد خیلی پایین بوده و تحت آموزش سرپرست نبودن ، ایشان به نمره ی دانش فروش خود ، نمره 7 را با قاطعیت بیان داشتند.

– از لحاظ توانایی با هیچ نرم افزاری آشنایی نداشته ، حتی اذعان  داشتن word  را تا حدی فراموش و ایشان به نمره عملکرد خود ، نمره 10 را با قاطعیت بیان داشتند.

4. قدرت متقاعد سازی ( نمره 7 )
5. بازی با واژگان و طفره از جواب صحیح ( نمره 9 )
6. شدت نابالغی ( نمره 9 )
7. فرمان پذیری ( نمره 2 )

داستان دوم، یکی از بزرگترین بازرگانی های شیرآلات و اتصالات

مدیر عاملی که در طی دو جلسه 1.5 ساعته، بسیار ناراحت از سطح فروش مجموعه و 40 درصد ذهنیت ایشان نگران از نوع عملکرد کادر فروش و کوتاهی کارکنان بود.

نکته ی حل مسئله: ایشان اصلا توجه به منابع و شرایطی که هر شرکت لازم است برای کارکنان خود ایجاد کند نداشتن ( بخش مهم سرمایه گذاری در آموزش کارکنان ) و تمام کارها را خود ایشان انجام میدادند.
نتیجه: سطح توانایی بالای کارمند و استفاده نشدن از قابلیت های فرد و خستگی بسیار زیاد خود مدیریت و در نهایت استعفای کارمند

گزارش پروژه

باسلام و احترام

گزارش مصاحبه و آنالیز کارمند شرکت ________ به شرح ذیل میباشد:

سرکار خانم ______

خصوصیات اخلاقی: بسیار تلاشگر، باهوش، محتاط، قوه تحلیل بسیارخوب، منطقی، واقع گرا

توانایی ها:

1. قابلیت رشد در ایشان بسیار بالا

2. قدرت متقاعد سازی خوب (نمره 8)

3. تمرکز و دقت بسیار بالا

4. توانایی بسیار بالا در رعایت انسجام کلمات (نمره 8)

5. ایشان زبان بدن بسیار خوبی دارد و با آموزش جهت کنترل بهتر درجلسات فروش، بسیار توانمند تر میشود.

6. متاسفانه به علت ضعف آموزش، در ایشان تکنیک های فروش کم دیده شد.

7. ایشان فردی با عملکرد صحیح و در صورت رفتار مناسب و مدیریت سیستمی بسیار فردی کارآمد می‌باشد.

توصیه ها:

1. محرک های جبران خدمات در ایشان  بسیارکارساز است.

2. نیاز به برنامه ریزی در مسیر شغلی دارد.

3. توصیه میگردد به ایشان به صورت پلکانی در روندکاری سرمایه گذاری شود و حتما تحت آموزش فروش قرار بگیرد.

داستان سوم، یک شرکت حوزه برق صنعتی

مدیر عاملی که اذعان داشتن بسیار خوشحال هستن از آشنایی با مجموعه ی ما به این جهت که میتوانند افراد مخرب در محیط کاری را شناسایی و مشکلات سازمان را از این طریق حل بکنند.

نکته ی حل مسئله: مجموعه هیچ گونه کارمند مخربی نداشت و تنها علت مشکلات، ضعف دانش مدیریت بود و کارکنان سال ها ی زیادی را بنا به روحیه ی عدم ریسک پذیری و امید کاذب صبوری کرده بودن و همه ی کارکنان خسته از این همه تحمل و صبوری بودن و بسیار شاکی
نتیجه: استعفای مدیر عامل

گزارش پروژه

با سلام و احترام     

گزارش مصاحبه و آنالیز کارکنان شرکت یزد ________ به شرح ذیل میباشد:

 آقای ________

فردی با صداقت، بسیار بی سیاست، بدون حاشیه، استفاده از دایره واژگانی نامناسب  بنا به بی سیاستی در حالیکه در ذهن و نیت ایشان آسیب به دیگران و مجموعه نیست و عدم آگاهی در بسیاری از پیرامون در ایشان زیاد و  از لحاظ اجرایی بسیار کارامد و نیاز به آموزش در راستای رعایت فرهنگ سازمانی جهت کنترل رفتار از ایشان.

 

آقای ________

فردی با انگیزه ، باهوش، زرنگ ، جذابیت کلام ، منطقی ، پیشنهادات ایشان مفید و کارامد در عین حال نیاز به بررسی دارد .

 

آقای ________

فردی کم توقع ، رعایت منشور اخلاقی در ایشان در سطح بالا  ، بدون حاشیه ، صبور.

 

آقای ________

فردی پویا ، با جسارت ، تحت تاثیر محیط ، تا حدی درگیر حاشیه ، زرنگ ، جهت توسعه ی مجموعه  فردی کارآمد و با تعریف تارگت های پروژه ای بسیار انگیزه میگیرد ، شناخت خوبی نسبت به اطرافیان ندارد و تصمیم عجولانه در قضاوت های خود میگیرد .نیاز به آموزش جهت آداب اجتماعی و رعایت فرهنگ سازمانی دارد.

 

خانم ________

فردی زود رنج و حساس ، سطح آداب اجتماعی و رعایت اصول سازمانی در ایشان بسیار خوب و میتواند جهت مربی در دوران آموزشی نیروهای جدید جهت استخدام مناسب باشد ، فردی سیاستمدار ، دلسوز ، عملکرد ایشان  بسیار صحیح بنا به دقت و حس مسئولیت پذیری بالا .

 

آقای ________

فردی با صداقت، آستانه تحمل خوبی دارد، بسیاری از خصوصیات اخلاقی در ایشان در حد متعادل میباشد، فردی با عملکرد صحیح و در صورت رفتار مناسب و مدیریت سیستمی بسیار فردی کارآمد، پیشنهادات ایشان بسیار مفید ، متاسفانه بنا به حل نشدن بسیاری مشکلات در بازه زمانی بسیار طولانی ایشان به شدت خسته و کاملا ناامید.

آقای ________

فردی صبور ، رعایت منشور اخلاقی در ایشان در سطح بالا ، انعطاف پذیر ، خیلی منطقی ، در راستای امور آموزشی بسیار مفید ، واقع گرایی در ایشان بسیار بارز ، پیشنهادات ایشان بسیار مفید

 

آقای ________

فردی با روابط عمومی پایین ، ایشان فکر میکنند زرنگ هستند در حالیکه اصلا زرنگ نیست ، در ایشان استرس زیاد ، به شدت درگیر مسائل و مشکلات زندگی و به همین علت باعث میشود کنترل بر روی عملکرد خود در ایشان به سیر نزولی برسد. بنا به علاقه ایشان به امور فنی در دوره ای کوتاه مدت جهت آموزش و سنجش سطح یادگیری میتوان برنامه ای در نظر گرفته شود شاید هم برای بهبود حال روحی و روانی ایشان و خود سازمان مفید واقع شود .

 

آقای ________

فردی بسیار فهمیده ، پایبند به اصول و مقررات ، متعهد ، رعایت منشور اخلاقی در ایشان در سطح بالا ، تاثیر پذیری از مشکلات پیرامون در ایشان به شدت پایین ، پیشنهاداتی منطقی ، از لحاظ اجرایی و کارامدی فردی بسیار اررزشمند

توصیه میگردد در بسیاری از امور از ایشان پیشنهاد گرفته شود و خیلی به ایشان بها داده شود .

آقای ________

فردی ساده ، دلسوز ، صادق

جهت سیاست گذاری در برخی امور ، فردی مناسب برای آگاهی به سهامداران

 

آقای ________

فردی صبور ، انعطاف پذیر ، بی سیاست ، کمال گرا ، کنترل هیجان پایین ، پایبند به یه سری اصول و اعتقادات و نیاز به مشاوره جهت اصلاحیه

توصیه نامه :

با توجه به طولانی بودن حل نشدن بسیاری مشکلات در سازمان و عدم اجرای اقداماتی در راستای متقاعد سازی کارکنان و شفافیت در امور کاری ، کل سازمان از بسیاری مسائل بی اطلاع و بنا به اطلاعات اشتباه و قضاوت ها درگیر حاشیه و در عین حال استفاده نشدن از قابلیت های مجموعه و ایجاد نکردن شرایط رفاهی و حقوقی مناسب برای کارکنان ، سازمان به شدت دچار نارضایتی و تنش و سیر نزول عملکردی در تمام امور میباشد..

راهکارهای مقدماتی :

-بازنگری در سیستم حقوق و دستمزد با برنامه ریزی و تعریف نتایج حاصله از یک سری اقدامات توسط کارکنان با توجه به شرح وظایفشان

– مشاوره به مدیریت در تمام امور جهت سیاست گذاری های رفتاری با کارکنان

– برنامه ریزی جذب کارکنان جدید و آموزش توسط کارشناسان

– برنامه ریزی جلساتی با کارکنان جهت بررسی پیشنهادات آنها و بنا به مصلحت سازمان اجرایی نمودن و یا بازگویی علت عدم اجرایی شدن پیشنهاد به کارکنان  

فهرست